onsdag 9 november 2011

Boktips :)

Hej igen. Jag tänkte berätta om mina böcker som jag har läst på den senaste tiden!

Detta är titlarna:
Det dina ögon ser - Christina Wahldén
Livet enligt Rosa
Snart är jag borta
För bra för att dö - Christina Wahldén
Fallen Flicka - Christina Wahldén
I gryningen tror jag att mamma ska väcka mig - Christina Wahldén

Som ni ser är Christin Wahldén min favoritförfattare.
Min favorit är nog .. ah, jag vet inte, alla förutom Livet enligt Rosa var skitbra.
Det dina ögon ser handlar om en tjej som blir inlagd på sjukhus för hon blir nedslagen av en annan tjej.
Och tillslut anmäler hon det osv. 4 av 5
Snart är jag borta handlar om 2 tjejer som typ skär sig och har det jobbigt och svårt osv. 4,5 av 5
För bra för att dö handlar om en tjej som är väldigt mobbad , och gör upp en självmordsplan med en kille
och till slut inser hon att han är "FÖR BRA FÖR ATT DÖ"
Fallen flicka handlar om en tjej som är invandrare och hennes pappa slår henne, och bara för hon inte gör
som hennes pappa säger slänger han och hennes storebror ut henne från balkongen. ( sorglig bok ) 5 av 5
I gryningen tror jag att mamma ska väcka mig verklar handla om någon invandrartjej som inte vet var sin familj är och han varit med om tuffa saker, jag är typ på sida 22 eller nåt så jag har inte kommit så långt.

Men dom böckerna är superbra! :) Rekomenderar! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar