tisdag 2 augusti 2011

Dag 1

Dag 1
Vi kom hit vid tre när vi hade åkt från till Hjo från storfort för att hämta husvagnen. Det var varmt och jobbigt eftersom vi åkte nästa 40 mil i värmen. När vi väl var framme checkade vi in och ställde rätt husvagnen. Jag tyckte campingen såg väldigt stor ut och vi fick nästan platsen längst bort från toaletterna, men när man kan vägen så var det ganska lätt må jag säga :)
Vi började sätta upp förtältet osv, försökte få igång teven men det var inte så lätt.
Moa och Micke ( Småsyskon ) hade såklart med sig en varsin ryggsäck propp-full med leksaker xD
Haha, Mickes ryggsäck var full med massa olika bilar, och moas med dosckor och sådant ni vet ;P
När vi hade packat upp lite och fått lite iordning så bytte vi om till badkläder för att gå ner till havet och bada. Vi gick en liten bit och tillslut kom trappan upp mot kullen och när man stod på kullen såg man hela havet. Det var enormt......fint!
Allihop sprang ner på en gång och slängde av oss skorna och sprang i den enormt mjuka sanden. Sanden var så himla skön att springa i !. Jag hittade massor av snäckor. Moa tog dom och lade i en hög på sand-stranden. Jag hade med min digitalkamera som jag tog lite bilder på havet med. Det var det finaste jag har sett! helt underbart!
Jag tog av mig kläderna så badkläderna kom fram och jag kände för första gången med fötterna i havet. Jag började gå utåt och utåt och gick kanske tio minuter utan att vattenutan inte kom över midjan. Men när vatenytan var vid magen så dök jag i :D
Moa och Micke och Mamma och Kenneth skrek att jag skulle dyka så det gjorde jag. När jag skulle ta bort vattnet från munen och ögonen så kände jag salt-smaken.
Supercollt. Vattnen som är salt kan man flyta i, smakar salt och är mycket mycket mycket mjukare än vanligt vatten. Helt underbart.
Innan vi badade handlade mamma och jag med moa och micke lite potatissallad och kött och dricka och lite sånt. Så mamma gick hem och började med maten eftersom hon inte behövde duscha för hon badade inte då. Kenneth och jag och moa o micke gick till husvagnen och hämtade schampoo och vi gick sedan och duschade som ligger precis bredvid toaletterna. Vi kom tillbaka efter en stund och satt och pratade lite och sedan var maten klar. Grillat kött med kall potatissallad. Helt underbart!
Allihop åt som hästan, särskjilt moa och micke. Dom hade varit hungriga eftersom dom inte åt så mycket på resturangen vi åt på mitt i bil-åkandet.
Vi lade oss ungefär vi halv 11 , men innan det hade vi fått gått till toaletterna hundra gånger för att gå på toa. Moa och jag sov i en stor säng, Micke, Kenneth och mamma sov i en annan jättestor säng.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar