tisdag 2 augusti 2011

Dag 2

Allihop vaknade ungefär klockan halv 9-9 ungefär. Alla gick på toa först , Kenneth Moa och Micke gick och handlade medans mamma och jag fixar lite frukost här hemma i husvagnen. Vi äter och efter det så drar vi oss ner mot havet igen.
Vi lägger oss på en plats och solar. Men jag och Moa och Micke slänger oss i på en gång. Kenneth och mamma ligger kvar på stranden och blir röda som tomater av solen.
Kennetg, jag, Moa, och Micke går iväg till en affär som låg nära stranden, bara man promenerade lite längre bort så var man framme vid affären, där köpte vi glass och kaffe. Jag tog smak av Banan-Choklad, ljus choklad och jordgubb. Jag gick före kenneth med Moa och kenneth och micke gick bakom mig och moa och vi gick så fort så vi inte ens såg kenneth, sedan började vi titta lite vart vi var. Vi visste inte riktigt men vi fortsatte och tillslut gick vi vilse men vi hittade mamma till slut.
Jag blev sjukt solbränd. Det var ebb mitt i sjön så man kunde springa md vatten till knäna och om man fortsatte så kunde man stå vanligt igen. Samma var det mycket längre ut. Då kunde man ha vattenytan till bröstet och man gick längre ut så fick man ytan till knäna igen. Men vi simmade långt ut och hade det gött hela dagen. Kenneth gick och handlade cola och pizza som vi snaskade i oss på stranden. Gött det!
Och nu så ska vi äta kött, potatis med beanersås ( Stavning )
















1 kommentar: