onsdag 19 oktober 2011

Hejhopp tjolahopp

Heej alla mina läsare. Om jag nu har några. Vilken jag inte är så säker på!
Men just nu så sitter jag hos pappa och vi har varit på visning. I ett hus alltså.
Det var litet och mysigt. Får väl se om vi flyttar. Vi håller på och förbereder att börja laga mat!

Som det på det vackra värmländska heter " råraker mä bejkon"
Hehe ;) Det är gött det.
Dagen idag kan jag berätta lite om: Först hade vi bad, det var kul för killarna typ "dränkte varandra"
om jag nu får uttrycka mig så! Och sedan hade vi spanska , det var också rätt kul för
vi tränar på att ha redovisning om "Colombia" Det är alltså ett land där man pratar spanska.
Som vi ska ha redovisning om, ett roligt lite projekt. Sedan hade vi engelska. Var inte lika tråkigt
idag eftersom vi fick gå och låna böcker, då var man lite mer "fri"
Sedan var det lunch tror jag. Var väl det gamla vanliga! Sedan hade vi vardagsmotion men vi slapp det,
så vi jobbade med matte istället för vi låg lite efter. Så.. efter det hade vi Svenska. Då skulle vi läsa
i våra böcker vi hade lånat. Min bok heter "fallen flicka" Den är faktiskt rätt bra!!
Det handlar om en tjej som flyttat från afganistan , för ett år sedan med sin familj. Och hennes
pappa typ slår henne om hon inte gör som han säger, och det hon får göra är att servera mat,
sjunga och söva sina småsyskon och handla osv. Och Lollo verkar läsa en SUPERBRA bok. Den ska jag låna när jag läst ut den bok jag har. Den hette typ 14 år till salu. Den verkar asbra.
En sann historia. Men nu har ni lite "fakta" om idag ;)
Hejdåå<33

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar